Polis tog en av våra mest hängivna medlemmar


Klockan 5 i morse gick polisen in hos den sovande familjen Mansur Mansurov och förde dem till flygplatsen i Karlstad varifrån han ringer till mig och storgråtande säger:"Sverige skickar oss till säker död!" För några dagar sedan skickade jag in en sk VUT där jag försökte få Migrationsverket att förstå att det var extra farligt att utvisa familjen nu när Mansurs regimkritiska vän nyligen dödats. Igår frågade handläggaren om vi ville ha en helt ny prövning eller om det "bara" var en överklagan. Jag sa naturligtvis, en ny prövning. Förstår nu att detta bara var ett sätt att lugna ner familjen. Det senaste året har Mansur mognat enormt mycket i sin kristna tro. Han har fått uppleva den helige Andes kraft i sitt liv.
Låt oss be för familjen. Den Gud som de trodde på ska ge dem en inre styrka och beskydda och bevara dem.
Ska försöka förmedla kontakter till den underjordiska församlingen i Azerbajdzjan. Kanske de kan hjälpa till att skydda dem.

Vi minns med glädje familjen, hur de deltog i gudstjänster och arbetade på Erikshjälpen Second Hand.



På TORPKONFERENSEN i sommar

Kommentarer
Postat av: Mats Byrén

Vi gråter med dem som gråter. Och sörjer att såna här chock-raider ska förekomma i Sverige. När framtida generationer får läsa om sånt här i historieböckerna kommer de att döma oss hårt, är jag rädd.

2011-12-06 @ 21:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0