KONFLIKT-programmet

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=1300&grupp=9035&artikel=4546576

Programmet har redan gett ett flertal reaktioner. Folk är upprörda över behandlingen av våra asylsökande.
En kvinna från Europa kom idag in på Erikshjälpen efter att ha hört programmet. Utifrån hennes erfarenheter berättade hon:
Tyskarna gav oss 4 dagar att packa ihop våra tillhörigheter innan de deporterade oss.
Ryssarna gav oss en dag.
Svenska polisen gav mina barns kompisar en timme att packa ner det viktigaste efter 4,5 år i Sverige.

Programmet var gripande. Kunde inte hålla tårarna tillbaka när jag hörde Nedja berätta.
Programmet fick delvis en annan inriktning än vad jag trodde från början, men det är viktiga frågor som tas upp och de blev målande belysta när Randi och jag försökte ta hissen till den funktionshindrade pappan.

Ska fundera på att göra en uppföljning genom att ställa en del frågor i kommunfullmäktige.......

Försöker få kontakt med familjen. Ska också jobba med att kontakta EU-domstolen.

Kommentarer
Postat av: Martin

Bra,

försök att hitta familjen så att vi kan hjälpa dem.

2011-06-11 @ 18:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0