Stanley hemma från Indonesien

Min bror Stanley skickade en kort hälsning på Facebook till alla i Webbkyrkan. Jag tar mig friheten att lägga in hans allvarliga hälsning här på bloggen. Han hade förmånen att predika för tusentals människor som inte låter sig skrämmas av motståndare till kristen tro.

Hemma från Sulawesi - en ö i Indonesien. 70.000 gick genom staden och mer ön 25.000 lyssnade på en stadion. I Jakarta hittades en bomb vid kyrkporten på Påskdagen, 140 kilo stor! En muslimsk ledare försvarade de kristna. Två dagar senare kom ett paket. Två poliser öppnade och fick händer och armar bortsprängda, Vittnesbörden om hur 4000 kristna dödades är ofattbara. Jag lyssnade i tårar.

Vid en samling fick de berätta som nu når dem som aldrig hört evangelium. En man och hustru finns i en region där de är helt ensamma som kristna. De har en minderårig son. Ingen ger dem något. Alla vill fördriva dem. Men de stannar. De har inget underhåll och söker sin mat genom att leta efter rötter och grönt i skogen. En dag hade lillpojken sagt till sin pappa; "Tänk om jag fick en skål med ris, bara en gång...". Föräldrarna svarade att de ville be att Gud skulle ordna det. Två dagar senare kom en muslim till pojken med en skål med ris... det var ett mirakel för dem.

När jag åkte till Indonesien fick jag med mig cirka 20.000 kronor som fördelades genom församlingen i Jakarta och Manado, till just dessa fattigaste evangelister. Aspnäskyrkan i Järfälla, Centrumkyrkan i Sundbyberg förmedlade härifrån.
Nu ser vi fram emot JESUSMANIFESTATIONEN den 21 maj i STOCKHOLM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0