Man ska inte hålla tyst

Igår var jag och vittnade i Migrationsdomstolen i Göteborg. Min vän från ett strängt muslimsk land, där det är förbjudet att äga en bibel och belagt med dödssraff om man blir kristen, vittnade frimodigt om sin tro på Jesus. Han hade med sig sin bibel och Nya Testamentet och fick redogöra hur han kom till tro och hur processen var fram till dopet samt vad som hände inombords med honom vid och efter dopet.

Därefter fick jag komma in och vittna hur vi från församlinen gett undervisning och hur vi kan stödja honom i fortsättningen.  Jag blev utfrågad både av advokaten som företrädde min vän samt av Migrationsverkets representant. Han påstod att jag var en drivande person som påverkat den unge mannen att ta steget att bli kristen. Migrationsverket trodde inte att konverteringen var seriös och de trodde inte att han skulle fortsätta att leva som kristen. HUR KAN DE VETA VAD SOM HÄNDER INOM EN MÄNNISKA? HUR KAN DE VETA HUR EN MÄNNISKA SKALL LEVA SITT FORTSATTA LIV?

OCH TILL SIST YTTRADE MIGRATIONSVERKET ATT MANNEN KAN ÅTERVÄNDA OM HAN HÅLLER TYST OM SIN TRO!!!!!!

Men stopp nu!!!!Är det inte en mänsklig rättighet att få tro och tycka vad man vill. OCH en rättighet att få ge uttryck för denna sin inställning. Jag trodde att de nya riktlinjer för religiösa minoriteter hade slagit rot inom hela Migrationsverket, men nej.

Hörde idag att inte heller HBT-personer respekteras för sin läggning hos Migrationsverket. Även där menar man att de kan återvända till sina länder och undantrycka sin läggning. Jag trodde faktiskt att det på den punkten hade skett en förändring, men fick veta att så är inte fallet.

NU BORDE DET HÖRAS ETT RAMASKRI ÖVER LANDET. Så här får det inte gå till. Om man är en seriös konvertit som blivit kristen och fått sitt liv förvandlat är det omöjligt att hålla tyst om det man upplevt.

JAG TROR OCH HOPPAS OCH ÄR FAKTISKT POSITIVT FÖRVÄNTANSFULL ÖVER VAD DOMSTOLEN SKALL KOMMA FRAM TILL, NÄMLIGEN ETT PERMANENT UPPEHÅLLSTILLSTÅND.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0