Tacksam för Guds hjälp

För någon vecka sedan skrev jag och berättade att jag hade en fruktansvärd ryggvärk. En värk som jag inte haft på många, många år. Annars är jag van att kämpa med värk sedan 36 år tillbaka.
 
Nu måste jag skriva och tacka för förböner och goda tankar. När vi var till Migrationsdomstolen blev det mycket sittande i bilen och vid förhandlingen samt ute i väntrummet. Jag trodde att jag dagen efter skulle vara helt utslagen, men jag mådde betydligt bättre än när vi åkte ner till domstolen. Jag vet att flera har bett till Gud för mig och jag fick även en böneduk. (Det är en duk som personer lägger sina händer på och ber för personen som ska få duken)

När jag kom hem sent på torsdagskvällen lade jag duken i sängen och sov gott hela natten. På morgonen hade jag inte någon värk och sen har det varit betydligt bättre.
Eftersom jag var så illa däran och skrev om det på bloggen, måste jag nu tacka både Gud och mina vänner som bett för mig. Gud välsigne Er.

Jag erkänner mitt fullständiga beroende av Guds kraft i mitt liv. Jag erkänner också att jag är helt beroende av Guds helige Ande när det gäller att försöka hjälpa människor på olika sätt. Det är den helige Ande som leder mig, som ger mig upplysningar som blir en stark grund att stå på för att fatta beslut och försöka välja rätt. Det är den helige Ande som håller modet uppe och som påminner mig om bibelord som blir till styrka och kraft i vardagen.
Det är den helige Ande som verkar i människor när vi lägger våra händer på dem och samtalar och ger själavård.
Det finns en sångkör som låter så här:

Jag behöver Dig helige Ande
för att möta en ny morgondag
Jag behöver Dig helige Ande
I mig själv är jag oändligt svag.

Jag mottager Dig helige Ande
för att möta en ny morgondag
Jag mottager Dig helige Ande
för att möta en ny morgondag.

För dig som kanske inte alls är van att höra/läsa om den helige Ande vill jag berätta att bibeln talar om att den helige Ande ger oss kärlek, frid, glädje, tålamod och många andra goda egenskaper. Det kan man inte få för mycket utav. Med Jesus i mitt liv kan jag ha en levande relation med Gud. Det är ingen trist religion och en massa dogmer och läror. Nej, det är liv och kraft.

Det är så spännande att möta människor och inte alls veta hur ett samtal kan utformas, men med en vakenhet och en öppenhet för den helige Ande kan det bli toppenintressant. Tänk att få berätta om vad Jesus gjort i ens liv.

Tack, tack JESUS. Tack, tack JESUS. Jag vill bara tacka, jag vill bara tacka Dig!




Kommentarer
Postat av: Johan

Tack för vittnesbördet och Gud välsigne dig i din tjänst!

2011-09-20 @ 02:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0