Vilken ond värld vi lever i

Träffade både igår och idag en pojke som medvetslös slängdes i en hög med döda kamrater. Varje dag kom terrorgruppen Al Shabab och valde ut unga pojkar till självmordsbombare med löfte om att få komma till Paradisets sköna jungfrur. Bland dem som vägrade delta högg man halsen på en pojke om dagen. Min vän hann se mycket under de veckor som han hölls fången. Han visade mig ett stort ärr på sitt huvud.

Migrationsverket har beslutat om utvisning liksom övriga instanser i asylprocessen. Skulle akut behöva 1000 kronor för att få fram ett viktigt bevis för att hjälpa pojken. Han har möjlighet att besöka sin klan för att få hjälp med en viktig ID-handling.  Kristen Gemenskaps flyktingfond tar tacksamt emot en gåva Swedbank 5489-1536 Tänk om 1o pers som ogillar (jag har skrivit om detta på Facebook och där finns en funktion där man gillar, men man kan också ogilla genom att skriva en kommentar) vad pojken varit med om kunde ge 100 kr. TACK!

Vi gör ju mycket för flyktingar och asylsökande och just nu har vi begränsat med utrymme ekonomiskt. Därför valde jag att skriva på Facebook och här på bloggen. Nästan varje dag möts jag av diverse utmaningar och rop på hjälp. Det är roligt att försöka hjälpa genom att ge råd och visa till rätt instans, skriva ett brev eller ringa ett samtal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0