Mer från vårt bistånds- och missionsarbete

Under flera år har vi stött FGA bibelskolan i Pakistan. Här ett kort från besök i en by i Pakistan.
Ett effektivt sätt att nå ut med information är att samla och undervisa kvinnor.
På 60 och 70-talet verkade min far, mor och bröder i Pakistan. Det är roligt att vi får vara med i arbetet även i vår tid.
Kjell Sjöberg var med om att starta ett 50-tal församlingar, barnhem, bibelskolor, läs- och skrivkurser och ordnade tillsammans med Erikshjälpen rullande dispensärer som for ut till avlägsna byar med medicin och erbjöd sjukvård.
Bed mycket för Pakistan. Det finns stora spänningar i landet.





Här är Josef, vår äldste son, på tältmöte med pakistanska pastorer och andliga ledare.

Jag hade tänkt att visa en del kort från andra länder där vi har arbete, men datorn ville inte ladda upp dem idag, eller så är det jag som inte kan så bra.

Vi är verksamma i Lettland, Udmurtien, Bolivia, Bangla Desh, Pakistan, Indien, Sri Lanka, Nagaland och med punktinsatser även i andra länder.

Ibland får jag pengar att förmedla till romska barn i Serbien och Kosovo. Jag försöker få Erikshjälpen intresserad av att starta ett projekt där, men tills de fattat beslut hur de skall göra, är det enskilda vänner som förmedlar pengar till de romska barnen. Då kan de få en möjlighet att lära sig serbiska. Då kan de gå i skolan och klara sig lite bättre. Några gånger har jag fått förmedla annan hjälp till barn som varit i Sverige och som utvisats till att bo i skjul och i ett fall i en busskur i Kosovo.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0