Även torterade Mansurs ärende borde utredas



Migrationsverket borde även ta sitt ansvar för familjen Mansur Mansurov!

www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=301607

Nu borde även fallet med familjen Mansur Mansurov från Baku i Azerbajdzjan granskas och svenska migrationsmyndigheter borde ta sitt ansvar för felaktigt fattade beslut.
Mansur blev fängslad (och även hela familjen med minderåriga barn!) och torterad. De gömmer sig nu i sitt hemland.
I olika brev och skrivelser som jag skickat till de flesta inblandade myndigheter och de som ska granska myndigheterna, skriver jag om de felaktiga besluten, men alla frånsäger sig sitt ansvar.
När säkerhetspolisen grep Mansur ringde jag till Migrationsverkets handläggare och fick då till svar: "Säg att han ringer polisen om han får problem". Jamen, svarade jag. Det är ju polisen som gripit honom. "Ring mig om 15 minuter", svarade handläggare Holmberg i Göteborg. När jag hela eftermiddagen ringde svarade han inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0