Hälsning från Lescovac


Jag har aldrig varit i Serbien. Aldrig träffat pastor Vladimir i Lescovac, men han skickar ofta hälsningar till mig. Min son Josef har besökt den romska församlingen flera gånger och berättat om vilket imponerande arbete de utför bland romerna.

När jag varit ute och predikat eller hållt föredrag har jag ibland fått en slant till något projekt som jag själv fått välja. Då har jag några gånger skickat något till romerna. Det har varit kläder, pengar till ritböcker, pennor och till ved för att försöka hålla värmen i kalla lägenheter och hus.
Pastor Vladica berättar att församlingen fördubblats denna vinter. De har ett blomstrande barn och ungdomsarbete. För någon dag sedan skickade han några kort. Intressant. Trångt, men säkert en fin sammanhållning och gemenskap. Vi kan inte göra så mycket för dem, men vi kan be och uppmuntra dem.


En grupp ungdomar som ber innande ska gå in till gudstjänsten där de ska sjunga och berätta om sin tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0