Många långa resor

Under många år var jag så sjuk i min rygg, att min fru fick skjutsa mig och jag fick ligga i bilen. Kunde bara sitta en kvart.
Tänkte på detta i veckan då jag flög till Malmö och Migrationsverket ordnade med bil som mötte på flygplatsen i Sturup.
Det blev en bra kursdag i i ämnet Tro och trovärdighet.

”Nu har vi fått något att tänka på. Att man kan tänka på det sättet också", "nu förstår jag hur viktigt dopet är", "det där med blodet och korset tyckte jag var häftigt"......
Dessa lösryckta citat ringer i öronen när jag svänger in på gården hemma i kära Filipstad efter en heldag i Malmö.

På onsdag bär det iväg ända upp till Boden. Där hålls den näst sista utbildningsdagen som Migrationsverket och SKR anordnar. Dialogen med MV kommer att fortsätta.

Även denna gång gick alla Jesusfilmer och Alpha-kurshäften åt. Nu skulle vi verkligen behöva få in några bidrag för böckerna och filmerna är inte så billiga. Det är vår församling som lagt ut pengarna. Säkert finns det några som vill hjälpa till.

Hör av dig, så ska du få ett kontonummer att skicka till. [email protected]



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0