Snökaos, men välfylld kyrka

Trots snökaos var vi rätt många som samlades igår till en underbar gudstjänst. Några som besökte kyrkan för första gången idag. Be gärna för vårt ungdomsteam som jobbar och knyter många kontakter. Be för dem för arbetet är också slitsamt och det går åt mycket energi. Många nya besökare och nya medlemmar betyder även mer och mer arbete av olika slag, men det ÄR roligt och ger även MYCKET GLÄDJE och VÄLSIGNELSE.
Flera flyktingar har hört av sig under söndagseftermiddagen o kvällen. En blödarsjuk kvinna som lever på ca 1100 kronor i månaden får inte hjälp med livsviktig medicin. Sjuka barn får inte heller den hjälp de måste ha. Vi skulle behöva påfyllning i vår flyktingfond. Kanske någon församling har stort överskott från second hand? Förlåt att jag frågar så här, men det känns så svårt att lyssna på människors förtvivlan och inte ha resurser. Nu vet jag att kvinnan och barnen ber och tittar om det ska komma någon ängel och knacka på deras dörr.
När jag var liten var vi ibland mycket fattiga. Pappa var ofta utomlands och fick nästan ingen lön. En dag bad mamma en bön eftersom vi inte hade något att äta. Efter bönen sprang jag ner till brevlådan och drog upp ett kuvert med 200 kronor i. Det var mycket pengar på den tiden. Sen brukade det komma en man med en kasse kycklingrester som mamma kokade soppa på. Resterna fick han ta med sig från sitt jobb. Vi fick be och uppleva bönesvar många gånger.
Korskyrkans bankgiro är 891-8302 Skriv Flyktingfonden om du vill ge ett bidrag. Jag vet inte hur ofta kvinnan måste förnya sin medicin, men varje gång kostar det 600 kronor. Det är ca hennes halva månadsbidrag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0