Bröllop i Filipstad 5 augusti 2007

image49
Idag har vi haft en intressant vigsel i Pingstkyrkan i Filipstad. Mary och Pierre-Michel vigdes. Kyrkan var vackert smyckad med blommor från ingången på nedre plan ända fram till altaret. Man hade även bundit vita band runt om i kyrkan. När min son Josef spelade ingångsmarchen och brudparet tågade in i kyrkan knöt de upp den knut av band som blockerade vägen fram till altaret.Tyvärr är min digitalkamera på lagning, men bilden ovan är tagen med min telefon.
Mary kommer från Libanon och Pierre-Michel är fransman. Det var första gången som jag haft hela vigseln på engelska. Ibland har vi blandat engelska, franska, spanska och något afrikanskt språk. Josef spelade Amazing Grace och O Store Gud. jag accompanjerade honom på flygeln.
Jag är så glad för att Mary fått en personlig tro på Jesus Kristus och växer i sin tro. Under vigseln läste hon ett kapitel på franska från bibeln. Något som hon ville dela med sig till alla i sin släkt och till hennes vänner. Av församlingen fick brudparet en fransk bibel och en andaktsbok på svenska.
Det är också så roligt med alla dessa möten med nya människor.Efter vigseln blev vi bjudna på underbara bakverk från Libanon och Mellanöstern samt svensk princesstårta. Vi fick samtala med människor från flera olika länder och kulturer. Några kommer från kristna kulturer utan att veta så mycket om hur man kan få en personlig relation till Jesus Kristus och få uppleva Guds nåd och ledning i livet. De blir så glada och lyckliga när de förstår att relationen till Gud kan betyda vägledning och ledning i vardagslivet. Jag önskar brudparet Mary och Pierre-Michel all lycka i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0