Gott Nytt År!

Det är tidig morgon på nyårsafton. Ska nog gå och lägga mig en stund igen, men det är skönt att sitta och dricka kaffe och invänta solens uppgång. Ikväll har vi fest i Betel. Vi har två minibussar som vi skall skjutsa invandrare med. Innan dess ska vi sjunga i Svenska Kyrkan klockan 17. Jag har mycket ont i mina leder idag så jag undrar om jag kan spela gitarr som jag tänkt. Sen jag drog ur en varfylld tand har jag haft mycket ont i lederna, men det skall bli bra!
2008 är ännu ett helt oskrivet blad. Åren går såå fort. Jag kommer ihåg när Maud och jag var i Dala-Järna och inväntade år 2000. Nu har det gått åtta år och det känns så kort.
Ikväll ska jag presentera en vision för församlingen Kristen Gemenskap. Jag hoppas visonen skall bli alla medlemmars vision och att det skall hända många positiva saker detta nya år. Vi ska försöka nå ut till nya människor genom att satsa på att ge ut en tidning. Vi hoppas på ett utökat samarbete mellan kyrkorna i vår region.
Vi ser hur kristen tro attackeras mer och mer och vi behöver därför samarbeta mer för att bli mer effektiva att nå ut med budskapet om Jesus Kristus. Det finns så många fördomar om kristen tro. Ändå är det det som den kristna tron innebär som många människor längtar efter. Att få leva i frid, ha goda relationer med släkt och vänner, leva i nuets glädje utan bitterhet och grämelse. Leva ett liv i frihet och glädje och tacksamhet till livet och Guds underbara skapelse.
Jag tror att vi kommer att få uppleva en kristen förnyelse 2008.
Jag hoppas att 2008 skall bli året då de döva iranska bröderna Sassan och Daniel får uppehållstillstånd och då mina asylsökande vänner från Irak, Nigeria, Eritrea, Kosovo , Azerbajdzjan, Vietnam, Makedonien och Libanon skall få stanna i Sverige. Några av dem har varit på flykt i mellan 6-16 år!
Jag hoppas få komma ut med min bok till kyrkor och föreningar i Sverige. Jag ska medverka vid några seminarier och högskolor och tala över ämnet ATT SE FRÄMLINGEN MITT IBLAND OSS.
Jag önskar min familj, barn och barnbarn, vänner och släktingar ett riktigt gott nytt år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0