Tankar inför 2008

Den kristna tidningen HEMMETS VÄN har bett några personer förmedla några tankar inför det nya året inom det område som de är verksamma i. Det jag skriver handlar alltså om kristna församlingar och nysvenskarna.
I min vision ser jag:

  

Smirnov, Abdullah och Svensson behöver alla få möta Jesus i den kommande väckelsen.

Sveriges kristna inser vilken resurs våra kristna invandrare är. Kyrkorna avspeglar vårt samhälle.

Vi är en resurs i det viktiga integrationsarbetet. Syftet är inte likriktning. Olika kulturer berikar oss.

Kristna går i bräschen för en mer human och rättssäker asylprocess. Värdigt asylmottagande med respekt för människan och barnkonventionen.

Vi skapar mötesplatser mellan olika folkgrupper och förebygger konflikter och våld i samhället. Fler blir stödpersoner och guider för våra nysvenskar.

Vi tar vårt ansvar för att evangelisera bland våra invandrare. Jag ser med iver fram emot Jesusmanifestationen i Stockholm då araber, afrikaner, sydamerikaner, asiater och svenskar marscherar för Jesus. Ofta finns en ny pionjäranda i församlingar som befruktats av invandrare som gått genom luttringens eld tillsammans med Jesus. Människor som offrat allt och som nu kvalificerats för uppdraget att hålla upp Jesus och Guds ord för ett avkristnat och avståndstagande folk.

Jag tror på väckelse 2008!



Kommentarer
Postat av: Birgitta Ohlsson

Problemet är inte att det inte finns engagerade, välmenande svenskar (såväl troende som icke troende), utan att politiker inte tar till ton i debattartiklar, genom interpellationer etc. Man tiger ihjäl sanningen kring asylpolitiken i Sverige.
Idag kunde man konstatera att skälet till att man är tvungen att höja mjölkpriset i Sverige var att så många invandrare hade anammat våra mjölkvanor.....Vad är problemet? /O.bi

2007-12-19 @ 23:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0