Sassan och Daniel

Jag har idag skickat in ytterligare cirka tre hundra namnunderskrifter som kommit  in i helgen för de båda döva iranska bröderna. Många skriver kommentarer att de vill att de skall få stanna i Sverige.
I brevet till Migrationsöverdomstolen har jag bett dem att tänka på att den bedömning som Migrationsverket gjort, när det gäller kristnas situation i Iran, förmodligen härrör sig från tiden före den nye presidenten tillträdde. Mahmoud Ahmadinejads negativa åsikter om judar och kristna är väl känt och det är därför mycket viktigt att domstolen noga tar med detta i sin bedömning om brödernas ärende skall få prövningstillstånd i Kammarrätten i Stockholm.
Jag har även bifogat en rapport om hur kristna i Iran som vill registrera barn med kristna namn förföljs.
Jag vädjar ännu en gång om bidrag till kampen för dessa båda bröder. Ditt bidrag kan sättas in på församlingen Kristen Gemenskaps konto 5489-1536. Märk talongen: Socialt arbete

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0