Källskolans rektor och personal

Källskolans rektor som blev attackerad av en "knivman" kände jag mycket väl. Både min svägerska och min systers dotter jobbar på den kristna skolan. Min systerdotter blev vittne till attacken och som skolsköterska fick hon försöka stoppa blodflödet i väntan på att ambulansen kom. Idag mår hon inte bra och behöver verkligen förbön liksom all personal, elever och föräldrar.
Min bror Kjell startade församlingen Kristna Gemenskapen i Bro på 80-talet tillsammans med bland annat rektorn. Församlingen var banbrytare inom olika områden och jag minns en samling innan de ordnat med kyrkolokal. De höll till i en lägenhet som var så fullsatt att man knappt kunde sitta. Idag samarbetar församlingen med Skogakyrkan som är ansluten till Baptistsamfundet.
De kristna friskolor som jag känner till är mycket omtyckta. Elverna kommer både från kristna och icke kristna hem och påfallande många elever kommer även från muslimska familjer. Man uppskattar ordning, arbetsro och den kärleksfulla atmosfären där elever med handikapp, behov av extra stöd och elever som varit mobbade får växa och mogna och känna sig värdefulla.
Jag hoppas att alla på Källskolan skall få må bra och att rektorn skall kunna bli återställd, även om han får men för hela livet. Hoppas verkligen att han skall kunna återvända till sitt betydelsefulla arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0