Irakisk 3-årig flicka håller på att dö

Finns det någon "där ute" som har en idé?
Jag blev idag uppsökt av en man som har en treårig flicka i Irak. Flickan har ett hål i hjärtat och när hon går i sitt hem blir hon andfådd och trött och måste sätta sig ner och vila. Irak brukar skicka patienter till Italien för operation, men denna flicka har stått i kö i ett helt år utan att få någon chans till operation. Tiden håller på att rinna ut för henne. Hon blir alltmer svag.
Vad kan man göra för att hjälpa henne?
Den muslimske mannen som kom till mig idag sa att vi kommer till er kristna för vi tror att ni kan hjälpa.
Jag vädjar till kyrkor och enskilda om det är någon somhar en idé.
Skall själv kontakta en person i Stockholm som har hjälpt andra sjuka barn att få vård, men jag vet att det kostar mycket pengar.
Skriv gärna ett mail om du har en idé.
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0