Då du hjälper andra får du välsignelse från Gud

Vad är det som driver oss att kämpa för flyktingar?

På väg till Edsbyn för att tala i Pingstkyrkan på söndag klockan 11 kom dessa bibelverser till mig. De utgör en stark motivation till att engagera sig både för flyktingar i Sverige och för människor i nöd i andra länder.

Jesaja 58:6-11 "Nej detta är den fasta jag vill ha: Lossa orättfärdiga bojor, lös okets band, släpp de förtryckta fria, bryt sönder alla ok, ja dela ditt bröd åt den hungrige, skaffa de fattiga och hemlösa en boning, kläd den nakne var du än ser honom och drag dig inte undan för den som är ditt kött och blod. Då skall ditt ljus bryta fram som morgonrodnaden och ditt helande visa sig med hast... och Herrens härlighet skall följa i dina spår. Då skall Herren svara när du åkallar honom och när du ropar skall han säga: Se, här är jag.

Och Herren skall leda dig, han skall mätta dig mitt i ödemarken och ge styrka åt benen i din kropp. Du skall vara lik en vattenrik trädgård och likna ett källsprång vars vatten aldrig tryter."


APROPÅ UTFLYKTEN MED ONSDAGSKUL

OBS! SENAPEN OCH KETCHUPEN FANNS I MIN RYGGSÄCK HELA TIDEN, ÄVEN NÄR VI GRILLADE KORV. ALLT FANNS PÅ PLATS, MEN JAG HADE GLÖMT ATT TITTA I ETT FACK I RYGGSÄCKEN.
SÅ KAN DET VARA MED ANDRA SAKER SOM VI SÖKER EFTER ÖVERALLT. DET FINNS NÄRA OSS, JA KANSKE INOM OSS. GUD HAR LAGT NER SÅ MYCKET GOTT I VÅRA LIV. HAN VILL FÖRLÖSA DET GENOM SIN HELIGE ANDE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0