EDSBYN-bandy och frikyrkor

I eftermiddag kom jag till Edsbyn. Resan gick mycket snabbare än vad jag trodde. OBS! Jag körde lagligt hela tiden.
När jag var ung grabb bodde jag en tid i Edsbyn och ofta hälsade vi på i byn. I sex månader bodde jag hos sångaren och musikern Calle Öst. I morgon ska jag äta frukost hos Mauno Öst och jag kommer också att få träffa Simon Öst. Blev mobbad i skolan här för att jag pratade skockholmska. Höll också på att drunkna i en sjö. Spelade hartsfiol och blev jagad<av en arg man, men det hör till ungdomens lekar.
Innan jag skulle träffa min värd för helgen, Lennart Uhras, hann jag med att titta in i Salemkyrkan. Där var det sång och musik-café med Salemsångarna samt Georg Larsson, Kjell Rodheim och Lars Haraldsson. Jag känner dem alla mycket väl och det var så roligt att träffa dem och höra dem spela och sjunga.
Ikväll har vi ätit på en Pizzeria och träffat några invandrare som behövde några goda råd.'
Jag ser fram emot att få tala i Pingstkyrkan i Edsbyn i morgon där min far var pastor både på 30-talet och 50-talet. Vilken enormt fin och ändamålsenlig kyrka församlingen har. Stor kyrksal, cafe modell STOOOORT OCH MYSIGT med egen ljudanläggning, källarlokaler med ungdomsgård, replokal, inspelningsstudio för musik och film, danslokal för lovsångsdans, pingis, biljard och STOOOORBILDSTV. Ungdomar hade redan kommit från Bollnäs och Alfta vilket visar att stället är populärt.
Nu ska jag sova. Jag bor i en annan kyrka där man har ett gästrum, så trots att det finns många kyrkor samarbetar de bra på många sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0