Flera positiva beslut från Migrationsverket (MIG)

Både igår och idag har det kommit beslut om permanent uppehållstillstånd för några av våra vänner till församlingen. Det är människor som vi bett till Gud för under mycket lång tid. En kvinna har varit i Sverige i sju år!!! Idag fick hon besked att hon får stanna. När hon fick reda på det kunde hon inte förstå utan gick  ut på en promenad för att försöka smälta det ofattbara.
En annan kvinna fick sitt PUT igår. Hon har varit med om så fruktansvärt svåra saker i sitt land att man undrar hur en människa över huvud taget kan orka leva, men igår sjöng hon, dansade omkring och klappade i händerna och lyfte sina  händer i lovsång och tacksägelse till Gud. Jag har sällan varit med om en så underbar atmosfär som igår då vi var samlade i kyrkan för att be, tacka och sjunga. Man kunde nästan ta på Guds atmosfär.
Jag fick höra av en man i kyrkan att han i vintras försökte ta sitt liv. Mitt i natten smög han ut i8 bara strumplästen iförd en tröja och pyjamasbyxor. Ute ven snön omkring och mannen begav sig ner mot sjön som var täckt av is och snö. Han gav sig ut mot en vak där vattnet rann. Plötsligt ser han en äldre svensk kvinna som kommer emot honom och undrar vad han håller på med. När hon förstår att han inte orkar mer berättar hon att det finns hopp. Tillsammans med vänner i kyrkan har han nu fått framtidstro och hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0