Från Dala-Demokraten om Ayman

Ayman med familj är fast anställd på Erikshjälpen Second Hand i Dala-Järna. Familjens två barn är födda i Sverige. Se tidigare artikel nedan i min blogg.

"Jag blir säkert dödad"

Ayman Saleh och hans familj ska nu utvisas från Sverige.

2008-04-10 05:50  Läs mer:
"Stoppa avvisningen av Ayman Saleh och hans familj"
- Vi hade hoppats att man väntat till den nya lagen om arbetskraftsinvandring trätt i kraft i höst.
Ayman Saleh är bedrövad efter att han i förra veckan fick beskedet från Migrationsverket om att familjen nu ska förbereda sig för att återvända till Jordanien.
Han är övertygad om att det blir hans död
- Jag kommer helt säkert att bli dödad när jag kommer dit, säger Ayman Saleh. Den 31 mars blev han kallad till Migrationsverket på ett så kallat återvändarsamtal. I klartext betyder det att han nu ska ta kontakt med hemlandets ambassad och packa familjens resväskor. Gör man inte det skickar myndigheten hans avvisningsbeslut till polisen som då ska se till att familjen avvisas från Sverige.
- Vi klarar oss själva ekonomiskt och vi har rotat oss och trivs bra här i Järna, säger Ayman Saleh.
Att familjen rotat sig och har integrerats på ett bra sätt kan många intyga på. Men det är heller inget som Migrationsverket tagit med i sina utredningar.
- Vi har varit här i fem år och våra barn är födda här, säger Ayman Saleh.

LEIF OLSSON
              0281-713 43       
[email protected]  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0