Journalister om sin tro på JESUS

Om någon hade sagt till mig för 20 år sedan, att Göran Skytte och Ingela Agardh skulle vara två av de mer kända evangelisterna år 2008 som åker runt i Sverige och vittnar om sin tro på Jesus, hade jag nog inte trott det.
Nyligen predikade Göran Skytte i Uppsala inför andäktigt lyssnande åhörare. Tidningen Världen Idag refererar att Skytte talade med en skärpa likt Sven Stolpe och med en humor som CG Hjelm. Hans budskap är att vi ska våga tro att Gud kan göra under. Att Guds under inte är en slump samt att Jesus inte bara är en vishetslärare utan också Guds son. Han förkunnar också med skärpa att Bibeln är Guds ord även om han erkänner att han inte förstår allt.
Att denne journalist så radikalt mött Jesus är svar på många av våra böner om ett PÅKRISTNAT SVERIGE. Den 3 maj ska tiotusentals kristna tåga genom Stockholms gator för att sätta fokus på JESUS KRISTUS. Det är en milstolpe i den kristna kyrkans historia i Sverige som jag tror förebådar den väckelse som står för dörren.

Även nyhetsankaret Ingela Agardh åker runt i Sverige och presenterar den största och bästa nyheten, nämligen att Jesus lever och kan förvandla en människas liv.  
Drygt 30 år inom radio och tv brukar sätta sina spår. För många svenskar är hon en välkänd person. För henne själv har det inneburit en vandring på slak lina då kroppsliga och familjära problem har funnits omkring henne. Som hon själv uttrycker "blev hon kristen vid 50".
Familjens vardag har präglats av cancer och hjärtproblem och hon har lämnat nyhetsarenan. Numera arbetar hon som moderator och föreläsare.
Hennes vittnesbörd väcker starka känslor och hennes vittnesbörd tas emot med stor gripenhet.

Samtidigt som detta sker är det tusentals och åter tusentals svenskar som gått på ALPHA-KURS och lärt känna Jesus Kristus personligen. I en härlig måltidsgemenskap har man kunnat sitta i lugn och ro och samtala om kristen tro. I böner och mottagandet av den helige Ande har många icke troende fått en fräsch och härlig upplevelse av Jesus och börjat leva i en relation med Honom. Alla dessa nykristna kommer att berätta för sina släktingar och vänner om sin tro och jag är övertygad om att fler och fler kommer att få uppleva glädjen och tryggheten i tron på Jesus.

Annons från GOSPEL MEDIA

Den största nyheten - Ingela Agardh

189kr 147kr

Den största nyheten - Ingela Agardh
 

Jag har sökt efter Gud i hela mitt liv, säger Ingela Agardh. Som reporter och nyhetsankare på Aktuellt har hon varit van att leta efter de stora nyheterna, men att hon faktiskt skulle kunna hitta Gud och egen gudstro var mer än hon kunde föreställa sig. Men mitt under en svår livskris hände det.

"En av dessa många kvällar när jag läste Bibeln flyttade Jesus in. Det enda Han, fullkomligt ljudlöst men mycket tydligt, sa var: 'Du behöver inte förstå.' Bara så. Jag minns inte vad jag just läst, jag vet bara att han fanns inuti mig. Det var inga ljussken, inga änglar, inga apparationer, bara en fullkomlig visshet. Jaså, han finns! Han har stannat sen dess. Ibland är han nära, ibland långt borta, men han är alltid här. Det räcker med att tro."

I boken berättar Ingela Agardh om alla de möten och händelser både i yrkeslivet och privat som ledde fram till hennes gudstro, men också om alla de nya frågor och ställningstaganden som hon haft att brottas med som ny i tron.

Inbunden: 120
ISBN: 9789171959614
Libris förlag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0