Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter att ha tillbringat sex dygn i vår stuga i Dalarna. Skönt och avkopplande trots regn i princip varje dag. Nyttigt att varva ner och få tid att tänka och stilla ner sig inför hösten.
Hade 82 mail att kolla igenom. En del behöver besvaras andra blir deletade omedelbart.
Har ordnat med att inställa vår utflykt till Högbergsfältet på söndag eftermiddag. Det kommer förmodligen att regna hela söndagen så vi får grilla en annan gång. Det hade säkert också blivit för kallt att ha dop i sjön Yngen. Vi kommer att ha en gudstjänst i Pingstkyrkan på söndag klockan 16 med fika och varm och go gemenskap.
På torsdag ska jag vara med på Sveriges Kristnas Råds möte i Stockholm om integration och flyktingfrågor. Vi ska bland annat få träffa författaren och journalisten Lasse Granestrand som skrivit boken "I Sveriges väntrum". Mötet är i Stockholm. Tillsammans med Marcus Sand är vi Evangeliska Frikyrkans representanter i denna grupp. Det ska verkligen bli intressant och se hur vi kan påverka migrationsfrågorna i en högre grad genom genom denna grupp. Lasse önskade få reda på hur kyrkorna jobbar med flyktingar.
Samfundsledare, advokater och politiker och samhällsdebattörer möts i denna grupp och vi får tillfällen att påverka makthavarna  på ett annat sätt än att bara sitta här i Värmland och skriva och tycka till. Nu kanske vi får göra uppvaktningar hos migrationsmionistern och generaldirektören för Migrationsverket och kanske träffa domare i Migrationsdomstolarna.
Idag var min artikel om den grymma asylhanteringen i Grekland publicerad i tidningen DAGEN. Man hade gett artikeln bra utrymme.
Flera har bett mig berätta hur det går för de döva iranska bröderna. Jag ska skriva utförligt och berätta, men jag väntar på ett brev från dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0