Miraklernas mirakel!!!!

Om inte detta är ett mirakel, då vet inte jag....Något som detta har jag inte varit med om på de 18 år som jag försökt att hjälpa flyktingar.
En kvinna från Eritrea bor i Filipstad. Hon har blivit mycket sjuk. Hennes enda barn är en son som sedan en tid lyckats fly till Sudan där han suttit i ett flyktingläger. Under några månader har vi försökt hjälpa honom att få komma till Sverige för att besöka sin mor. Vi har ringt ambassaden i Sudan och vi har ringt handläggare på Migrationsverket och så vidare.
Alla papper har fyllts i om att inte bara få komma till Sverige och hälsa på sin sjuka mor utan även att få permanent uppehållstillstånd i Sverige. När mina vänner i församlingen Kristen Gemenskap berättade att det var så de fyllde i papperen blev jag ytterst tveksam. Kanske hade det varit bättre med besöksvisum trodde jag. Jag kunde aldrig tro att en person som fyller i alla handlingar i Afrika skulle få beslut om att få komma till Sverige och dessutom få stanna i Sverige, MEN DET ÄR PRECIS VAD SOM HÄNT IDAG!!!!! Sonen fick permanet uppehållstillstånd och passhandlingar. Det går inte att berätta alla detaljer i detta, men jag kan försäkra att jag ALDRIG VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE. De flesta asylsökande finner sig nödsakade, för att ha en chans att komma till Europa, att komma hit via smugglare eller på falska handlingar.
Men vi tror ju på Gud och vill göra allt I LJUSET och vara ärliga. Tyvärr brukar detta inte alltid löna sig, men mer och mer har jag sett hur de som uppträder öppet, ärligt och rakt och som ber till Gud i Jesu namn får bönesvar. Denna mamma är så glad och trygg i sin tro trots sin svåra sjukdom. Hon är alltid så nöjd, förnöjd och förtröstansfull och sprider en sån glädje, kärlek och trygghet till andra. Jag är så glad att hennes son ska få komma till henne.
Nu hoppas och ber vi att ingenting skall sätta käppar i hjulet utan att sonen ska få ihop pengar till biljetten "hem" till Sverige.
I Eritrea förföljs de evangeliskt kristna fruktansvärt. Många sitter i containrar i 40 graders värme. De sitter där tills de svimmar då man tar ut dem och ger dem lite vatten och nåt att äta så att de inte dör. Sen fortsätter man att plåga dem.
Ikväll då vi hade samling i Pingstkyrkan tackade vi verkligen Gud för detta enormt stora och fantastiska bönesvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0