Kristen Gemenskap bjöd 37 personer på julbord ikväll



Här är det "någon" av medarbetarna på Erikshjälpen Second Hand i Filipstad som smakar på efterrätten på julbordet på Hammarns Vägkrog i Hällefors. Jag har nog sällan ätit ett så gott julbord. OBS jag knaprade inte på bordet, men smakade av de flesta läckerheter. Det som ni ser på bilden är en hemgjord ostkaka med hjortronsylt.
Till och med köttbullarna var hemlagade. Allt smakade perfekt.
Församlingen är mycket glad över att vi kunde bjuda alla dem som troget kommer varje vecka för att ställa i ordning i butiken, diska, städa, prismärka, stå i kassan, köra ut sålda möbler, hämta delar av hus och hem och mycket, mycket annat.
Dessa kontakter som vi får genom arbetet i second handbutiken betyder perhört mycket för församlingen.
TACK ALLA MEDARBETARE OCH VI ÖNSKAR ER ALLA EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!
(Jag har inte lagt ut några bilder på personerna kring borden eftersom jag inte hunnit fråga om de vill vara med och visa upp sig ut i den stora bloggvärlden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0