Avvisningarna till Grekland fortsätter

Kalle Larsson, känd för sitt engagemang i flyktingfrågor och representant för Vänsterpartiet skickade detta brev till mig i morse.

"Hej, inget nytt under solen brukar man ju säga och det stämmer dessvärre också in på gårdagens debatt. De fyra regeringspartierna visade med stor tydlighet att man inte är beredd att göra nåt för att stoppa avvisningarna till Grekland.

TV4 gjorde ett inslag igår kl 22, se här: http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.247894 

 Läs debattprotokollet här (sista debatten) http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=101&bet=2007/08:51&guid={DDA957D2-019D-4502-A0D9-BCF59DD13959} "

Jag har skrivit till samtliga ledamöter inom Kristdemokraterna. En svarade på mitt mail och han menade att kd-ledamöterna jobbar på ett annat sätt när de sitter i regeringen, men att de inte alls sitter med armarna i kors och bara gillar läget. Jag tycker ändå att det är mycket beklagligt att Sverige kan fortsätta att utvisa flyktingar till Grekland som behandlar dem på ett inhumnat och förnedrande sätt och till och med hotar dem till livet.
Nu kommer flera av dem som jag kämpat för att avvisas till Grekland och förmodligen med våld föras ut ur landet till Afrika eller Irak. De kommer inte att få sina asylskäl prövade på ett rättssäkert sätt. Under tiden som de är i Grekland kan de även riksera att dödas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0