Sista dagen med barnbarnen

Idag sken solen. Lagom kallt och härlig luft. Vi bestämde att vi skulle åka till skogen utanför Mullhyttan och grilla korv. Killarna Sjöberg fick baka pinnbröd och packa ved, kniv och annat som behövs för en skogssafari på jakt efter vargar, elefanter, dinosaurier och älgbajskorvar.
I bilen hade vi laddat med MUNKEN OCH KULAN på CD. Toppenbra berättelser från Bibeln om hur skönt det är att få leva förlåten och kunna ge förlåtelse till andra. Också en härlig berättelse om hur Jesus hjälper i vardagen.
Jag körde en extra vända på en skogsväg för att vi skulle kunna höra slutet på den spännande berättelsen om hur den lille pojken delade med sig av sina bröd och fiskar och hur Jesus välsignade maten så att den räckte till minst 5000 människor.
När vi åkte till skogen passerade vi Salemkyrkan i Mullhyttan. Församlingens årsmöte började redan klockan 10. Parkeringen var absolut full med bilar. Jag räknade till 25 bilar men sen tappade jag räkningen. Så mycket folk i kyrkan på årsmöte! När vi kom hem vid 13.30 stod alla bilarna kvar. Församlingen hade säkert ett givande och inspirerande årsmöte. Maria och Josef är så glada för den fina församlingen där såväl ung som gammal trivs. Barnen blir väl omhändertagna under gudstjänsterna och församlingen lockar till och med medlemmar och åhörare från Örebro och orterna runt omkring. Under tiden som Maud och jag lagade köttbullar och makaroner tittade jag gång på gång bort mot kyrkan och årsmötet fortsatte.
Hemma i Filipstad var det snart dags för Tomas Foogde att leda gudstjänsten i Pingstkyrkan med Christopher Amalaha och Emmanuel Iwundu som skulle predika. Inger Gustafsson hade tränat på gitarren och Heather Witt hade övat på flygeln.
En grannflicka som heter Felicia kom och hälsade på och hjälpte till att passa pojkarna och speciellt lillprinsen Daniel som fick bada vilket han tyckte mycket om. Tack Felicia! Jag ska lägga ut några kort när vi kommer hem i morn.
På eftermiddagen har vi spelat spel, lekt med en bilbana och nu för en stund sen läst i Barnens Bibel. Jag fick fantastiskt goa godnattkramar och dagen har verkligen varit lyckad. I morn kommer mamma och pappa hem och vi drar hemåt till Filipstad.
Vi hörde från Josef och Maria att de hade sålt många böcker på missionskonferensen i Robertsfors utanför Umeå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0