Svar från Justitiekanslern om iranska bröderna

Igår kom beslut från JK ang. ersättning till de båda döva iranska bröderna Farkondeh. Svaret går ut på att de fått juridiskt riktiga beslut av Migrationsverket för olika tidsperioder. Att Migrationsverket fattat ett nytt beslut den 6 december 2007 om att på nytt sätta ner brödernas dagersättning är tydligen något som gått mig helt förbi. Jag vet inte att vi fått något sånt beslut. JK menar att bröderna inte överklagat det beslutet och att därför kan inte JK säga att något fel begåtts. Jag tycker detta är rena rama paragrafrytteriet. Hur ska man kunna överklaga ett beslut som man inte blivit delgiven?
När jag ringt och pratat med JK har de inte velat säga något utan enbart hänvisat till olika inlagor. När Migrationsverkte kopplade in sin generaldirektör och han började prata om olika tidsperioder förstpd jag ingenting. Jag tycker att myndigheterna håller varandra om ryggen och inte hjälper den vanliga människan att tolka och förstå svårtolkade handlingar.
Det lär bli en fortsättning både på detta ärende och brödernas försök att få uppehållstillstånd i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0