Kvinnornas Internationella bönedag i Pingstkyrkan

Idag firades Internationella kvinnodagen i Filipstad. Kvinnojouren hade årsmöte med  ljuständning för att hedra alla de kvinnor som misshandlats psykiskt och fysiskt i Filipstad under året. Tyvärr ser det inte ut som om trenden går ner.
Även en grupp kvinnor har varit samlade i Pingstkyrkan idag. Ett arrangemang av kvinnor från Kristen Gemenskap och andra församlingar. Jag tittade in som hastigast trots att samlingen enbart var för kvinnor. Jag skulle hämta en nyckel eftersom jag skulle göra i ordning för morgondagens dop.
Eila Johnson, Linnea Nilsson, Heather Witt och Maribel Jansson var några som talade och sjöng idag. En grupp afrikanska kvinnor sjöng och dansade.
Före lunch talade man om kvinnors situation i många länder. Agneta Fonseka fiixade tre stora familjepizzor och sen fortsatte samvaron med samtal, sång och förbön för personliga böneämnen.
Flera av kvinnorna från andra länder har upplevt svåra trauman. I en kärleksfull, varm och öppen atmosfär fick de möjlighet att öppna sig för varandra och tillsammans be och visa varandra kärlek.
Till nästa år hoppas jag att de övriga kyrkorna också gör mer reklam bland sina kvinnor för detta arrangemang som förenar kvinnor över hela världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0