Får man bli upprörd och arg?

Migrationsverket vill skilja familjemedlemmar åt! Trots Barnkonventionen och trots ja, vad då? Vanligt sunt förnuft och humanitet kanske?
Jag har idag träffat två familjer där Migrationsverket beslutat att i ena fallet skicka iväg mor och barn från sin far. I det andra fallet skicka iväg en far från sin svenska fru och lilla barn. Pappan har anpassat sig så bra i Sverige att han till och med lärt sig läsa svenska fast han var analfabet. han har gift sig, haft arbete som Migrationsverket tagit ifrån honom och han har gift sig, har lägenhet och lever som en ovanlig svensk.
Ja, visst får man bli upprörd, men det hjälper väl föga mot Migrationsverket. Mitt hopp står till Länsrätten i Göteborg och Kammarrätten i Stockholm.
Få se vad Kalla Fakta på TV 4 vill mig. Jag ska ringa Gustaf Fridolin i morgon. Han har sökt mig idag. Spännande. Det handlar förmodligen om gömda flyktingars rätt till sjukvård eller om något helt annat.
Jag håller er informerade.
Eggentligen skulle jag ha skrivit lite mer utförligt på bloggen, men just nu lockar sängen. Måste vila ryggen........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0