Adventsfirande

Jag har precis druckit mitt morgonkaffe och tänt adventsljusstakarna. Utanför fönstret lyser gräset grönt. Den snö vi hade för några dagar sedan har smält. Ändå känns det som advent. Idag ska vi till kyrkan och sjunga adventssånger och lyssna till en konsert. Det är ett nyinflyttat par ifrån Holland som ska spela och sjunga. När jag igår åkte förbi Betel lyste det så fint i alla fönster.
Jag var på väg tillsammans med Eva och Tomas Foogde till Kristen Gemenskap i Ställdalen som är en av våra "utposter" i församlingen. Vi hade ett fint möte i servicehuset i centrum av Ställdalen. Folk hade kört långa vägar för att mötas upp. Gudstjänsten var allt igenom en adventsgudstjänst med Gå Sion din konung att möta varvad med lovsånger om att kröna Jesus som konung i våra hjärtan.
Jag predikade från Sakarja 9 "Fröjda dig storligen, du dotter Sion, höj jubelrop du dotter Jerusalem. SE DIN KONUNG KOMMER TILL DIG, RÄTTFÄRDIG OCH SEGERRIK ÄR HAN".
Den väntade Messias ANKOMST är ett fullbordat faktum. Det fingeravtrytck eller det DNA som finns i bibelns alla böcker stämde perfekt och helt unikt in på Jesus. Fler och fler inser att Jesus är Messias, världens Frälsare.
När vi läste Jesaja 53 om den lidande tjänaren som bar våra sjukdomar och "genom Hans sår är vi helade" sa jag att vi skall ta emot helande. Plötsligt under tiden som jag fortsätter att tala ropar en kvinna: "Jag kan läsa och ser nu utan glasögon! Det har jag inte kunnat på många år". Jag stannade upp och kvinnan fick berätta och visa att hon kunde läsa från det körblad som hon hade i handen.
Ja, det var ett spontant och härligt möte som avslutades med fika med smörgåsar. Jag var hemma redan vid nio-tiden. Den kurviga vägsträckan mellan Kopparberg och Hjulsjö till trots där man absolut inte kan åka fortare än 70 km.


Kommentarer
Postat av: Optican

Hon har början till grå starr mest troligt. Det ger ibland till en b´örjan närsynthet. Man ser bra på nära håll men lite suddigare på avstånd. Mvh Åsa

2008-11-30 @ 12:54:17
URL: http://brillor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0