Martha från Colombia fann vägen till Gud

Idag fick jag ett mycket intressant brev från Martha Larsson som jobbar på AGAPE SVERIGE. Hon har skrivit ner sitt vittnesbörd hur hon kom till Sverige och hur hennes liv var ett enda kaos. När hon försökte begå självmord hände något......Läs nedan och titta in på de hemsidor som hon skickade. Det är hemsidor som visar på vägen till Gud genom JESUS.

http://www.gudalskardig.com/


http://www.jesus2020sverige.com/

http://www.whoisjesus-really.com/main.htm

Martha skriver:
"Personligen har jag varit kristen sedan 1993. Jag bodde i Värmland när jag
mötte Jesus för första gången. Detta hände på grund av jag bestämt mig för
att begå självmord. Jag var trött på livet och orkade inte leva längre.
Jag föddes i en familj med sex barn. Mina föräldrar var alltid i konflikt
med varandra. Vid 14 års ålder knivhögg min far min mor och sedan begick
han självmord. Min mor överlevde och hon lever än idag!

Jag rymde hemifrån när jag fyllde 15 år. Jag blev ensamstående mor när jag
var 17 år. Som ensamstående mor var man inte värd någonting. Jag hade
ingen som kunde hjälpa mig. När jag fyllde 20 år träffade jag en svensk
man som blev far till mina två nya barn. Vi hade ett äktenskap i sju år
men saker och ting förvärrades hela tiden tills skilsmässan blev ett
faktum.

När jag fyllde 27 år träffade jag en man som "jag trodde" älskade mig och
mina barn. Detta falska förhållande tog slut ett år senare. Men då
upplevde jag en jätte stor sorg och djup misslyckande på alla områden i
mitt liv. Då bestämde jag mig för att begå självmord. Jag skämdes över
mitt liv, jag kände att jag inte kunde ge barnen en bra uppväxt.

När jag skulle ta tabletterna ropade jag till Gud: Finns du verkligen? Om
du finns, får du komma hit till mig nu. Du vet mycket väl att jag tänker
ta mitt liv, du vet att jag har tre små barn och att jag har haft det
jättesvårt hela mitt liv, men nu tänker jag avsluta mitt liv.

Jesus hörde mitt rop och han uppenbarade sig för mig! Den Helige Ande över
mig och fyllde mig, jag förflyttades till en himmelsk plats och där fick
jag samtala med Gud i lugn och ro.

Väggen i köket förvandlades i denna ögonblick till en jätte TV och där
fick jag se hela mitt syndiga liv. Jag grät och bad Jesus om hjälp. Vad
skall jag göra frågade jag honom. Ja, sade han, du skall överlämna ditt
hjärta till mig. Jesus, jag ger inte bara mitt hjärta utan jag ger dig
mitt huvud, mina händer, mina fötter, mitt allt, min bil, mitt hus, mina
barn allt.

Sedan den dagen har jag personligen upplevt hans kärlek och omsorg i mitt
liv. Jag har vittnat om honom, vittnat om hans kärlek för många, många
människor.

I honom har jag fått ett nytt liv fylld av äkta glädje, frid och sann
kärlek. Det världsliga livet inte kunde ge mig.

Det bästa löfte jag har i mitt hjärta är Matteus 28: 20 Och jag är med er
alla dagar till tidens slut."


Martha Larsson
http://www.agapesverige.se/
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0