Modersmålsmirakel

Idag sammanträffade jag med en kvinna som blivit slagen och svårt misshandlad av sin man. Kvinnan kommer från ett land som tillhört det gamla Sovjetunionen och talar ett språk som inte är så vanligt. Efter att ha lyssnat till hennes gripande berättelse insåg jag att vi skulle behöva prata med någon kvinna på TERRAFEM. TERRAFEM är en organistation som hjälper utsatta och misshandlade kvinnor. Deras kontaktnät är mycket stort och de har kvinnor från flera olika länder som jobbar med att svara på deras olika journummer. Jag har tidigare förmedlat kontakter till kvinnor som talar ryska, arabiska, engelska, farsi (persiska) franska och kirundi (ett afrikanskt språk)
När jag introducerat kvinnan frågade jag vilket språk vi skulle använda. Då jag berättade att den kvinna jag hade hos mig talade detta språk fick jag till svar att det var kvinnan på TERRAFEMS modersmål. Nu kunde jag överlämna telefonen och de bägge kvinnorna kunde prata på och förstå varandra fullständigt. Mitt i den svåra situationen kom denna händelse som ett tecken på att vi nog ska hitta en utväg ut ur denna djupa kris.
Jag ber varje dag till Gud att Han ska leda min dag och vara med och bereda vägen. Jag får väl säga TACK ikväll riktigt ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0