Nya besökare i Betel

Idag på förmiddagen kom det ett par nya människor till gudstjänsten i Hällefors. Det var verkligen roligt. En kvinna bad direkt att få hjälpa till med att spela piano och det fick hon. Vi hade träffats på Erikshjälpen så jag visste att hon och hennes man är kunniga musiker. Ja, hon kunde verkligen spela. Roligt och välsignat. Paret från Holland har köpt ett hus och de kommer säkert att bli till stor välsignelse för oss.
Vi hade också en ung kvinna som studerar i Hällefors med på gudstjänsten. Välkommen!
Jag ska lägga ut min predikan lite sneare under dagen.
Jag tror att vännerna i Hällefors blev extra glada idag över att få fler nya kontakter. Förra veckan flyttade en familj från Hällefors som brukat vara med på Onsdagskul och på några möten. Vi saknar dem verkligen, men önskar dem lycka till i Degerfors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0