Vilohelg i Dalarna



Timmerstugan som Mauds pappa byggde. Björkarna har tappat löven. Hösten har kommit cirka två veckor längre i Dalarna än här i Värmland där vi bor.
Innan vi åkte hem på söndagens förmiddag tog vi en promenad till Oktjärn. Bilden andas höstluft.
Helgen ägnades åt att träffa släkt och vänner. Vi hälsade på "vår" palestinska familj som fått tillökning. En liten flcika som ska heta Lina. Jag visste inte att Lina är ett vanligt arabiskt namn. Det är tredje barnet som är fött i Sverige. Hoppas verkligen att familjen skall få stanna i Sverige!
På söndagens eftermiddag hade vi möte i Pingstkyrkan. Flera hjälpte till att dela vittnesbörd, bibelord och upplevelser. En härlig gemenskap som fler borde upptäcka. Jag hade dukat upp en hel bänk i kyrkan med arabisk litteratur. En läkare från Irak plockade med sig en packe böcker.
Ska skriva mer på bloggen denna vecka, men nu måste jag till doktorn igen för att kolla hjärtat. I eftermiddag kommer några personer som vill veta hur man startar ett hjälparbete bland flyktingar. De har rest ganska lång väg. Vi har bara haft kontakt via mail och telefon tidigare. Roligt och bra att få dela med sig av erfarenheter. Bra att fler blir involverade i arbetet eftersom jag känner att jag inte orkar så mycket just nu. Måste tänka på mig själv och vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0