13 nationer representerade på gudstjänst

Igår var vi till Örebrokyrkan (som håller sina möten i Trefaldighetskyrkan i Örebro)
Hela 13 nationer var representerade i gudstjänsten.
Vi var ett team från Kristen Gemenskap som ledde lovsång. Tara vittnade om sin tro och hur hon fann Jesus. Taras väninna Birgitta Swahn hade också ett mycket intressant vittnesbörd om hur hon hittade fram till en tro på Jesus. Räddad till livet vid ett flertal tillfällen började hon fråga sig vem Gud var och hur han kunde vara intresserad av henne. Birgitta kunde senare i livet inte få barn, men efter det att Gud även gripit in på detta område födde hon fyra barn. När en av sönerna blev svårt sjuk fick pojken besök av en ängel och när morgonen kom var den höga febern borta och pojken var frisk.

Här kan du läsa Taras vittnesbörd:

Tara mötte Jesus i Iran

"Varje gång jag gick förbi kyrkan kände jag att det fanns något speciellt där. Jag gick sakta förbi och försökte se in genom fönstren. Jag kan inte sätta fingret på vad det var som attraherade mig, men på något sätt upplevde jag en kärlek. Jag påverkades av kyrkan och människorna som jag såg komma och gå där."

- Läs Taras starka vittnesbörd om vägen från Iran till Jesus! - klicka här
OBS! Bilden föreställer INTE Tara.
Här är några kort från fikastunden i Örebrokyrkan:



Min fru Maud hamnade vid det arabisktalande bordet, men det gick bra att hänga med i samtalet eftersom de mest pratade svenska. Rima längst till vänster bodde en tid i vår kyrka i Hällefors tillsammans med sin familj.



Här är ett kort från ett annat möte i Örebrokyrkan. Det var den dag då församlingen proklamerades för snart ett år sedan. Detta kort äår taget i den lokal som man växt ur och som används för mindre samlingar och 24 7-bön för allt Guds folk i Örebro. Natten till lördagen var man samlade till bön ända fram till klockan fem på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0