Badutflykt med barn och ungdomar

Igår åkte vi till LOKA BRUNN och badade med våra barn och ungdomar i Kristen Gemenskap. Esko ställde upp helt gratis som busschaufför. Tack trogne, snälle och duktige Esko som säkert är Värmlands trevligaste chaufför. Han försitter heller aldrig ett tillfälle att få vittna om sin tro på Jesus och hur Jesus lyfte honom upp från "alkoholens träsk" och "ställde hans fötter på den fasta klippan Jesus Kristurs". (OBS! Detta är ett sk. Kanaans språk som vi använder i kyrkan ibland.....)
Flera av barnen som kommer från andra länder hade aldrig varit i Loka och de var stormförtjusta över anläggningens rutschbana och de åkte i princip hela tiden som vi var där. Jag är säker på att de sov gött i natt för flera tuppade av i bussen på väg hem mot Filipstad.
Några gillade också bubbelpoolens varma masserande vattenstrålar.
Jag som är förkyld fick sitta på bänken och vara badvakt.
Vi hade eget fika med goda bullar med oss, men vi fick inte använda utrymmena och sitta där och fika som vi gjort alla gånger tidigare. Jag satte mig på golvet i entrén och hällde upp saft och David hjälpte till att ge alla bullar. Ett av barnen sa att vi som är Guds ambassadörer borde ha fått sitta vid de finare borden på Loka. Flera av barnen och de vuxna handlade även i Lokas kiosk.

Kommentarer
Postat av: Karin Amedé

Jag har läst din blogg och tror det intresserar dig att UNICEFs kampanj För Varenda Unge pågår just nu.

Kampanjen belyser barns utsatta situation och vikten av att vi tillsammans kan förändra framtiden för varenda unge.

Visste du till exempel att:

- Över 300 000 barn tvingas vara soldater

- Att över en halv miljon barn köps och säljs som varor

- Att 158 miljoner barn tvingas att arbeta



Vad kan du göra?

På H&M, Apoteket och UNICEFS hemsida kan man köpa UNICEF- nålen som visar att just du kämpar för varenda unge.

Tillsammans kan vi göra en stor insats!

FÖR VARENDA UNGE!

Kontakta mig om du vill hjälpa till.

2009-04-03 @ 08:34:50
URL: http://www.unicef.se/for-varenda-unge

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0