Fick uppehållstillstånd som sen "togs tillbaka"

Läs vad tidningen VÄRLDEN IDAG SKRIVER IDAG OM EN AV "VÅRA" FAMILJER I FILIPSTAD

Efter fyra år utvisas de

www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=4997&Itemid=98

Migrationsöverdomstolen backade från tidigare beslut om uppehållstillstånd

Var ska jag leva mitt liv? För de flesta i Sverige är svaret givet: här och nu. Men tusentals familjer vet inte om nästa vecka blir denna vecka lik.
Till dem hör Kristina, hennes man och deras fyra barn.



I två år har familjen levt på lånad tid i värmländska Filipstad, med malande oro som ständig följeslagare - i skolan, i kyrkan, på arbetet. För drygt två år sedan slog nämligen migrationsbyråkratin till: Migrationsverket överklagade ett beslut från Mig­ra­tionsdomstolen om att låta flykting­familjen från Kosovo stanna i Sverige. Och fick Mig­ra­tionsöverdomstolen på sin sida.
- Jag är så arg och besviken på Migrationsverket, jag trodde inte att det gick till så här i Sverige. Det är inte lätt att få uppehållstillstånd och när man fått det vill man försöka leva ett normalt liv, säger Kristina med gråten i halsen.
- Det är svårt att förklara för barnen att de måste åka tillbaka efter så här lång tid. Det är bara den äldste som kan lite kyrilliska.

LÄS RESTEN AV ARTIKELN GENOM ATT KLICKA PÅ LÄNKEN OVAN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0