Årets förebild utsedd av DAGEN


Idag har jag fått en stark uppmuntran genom tidningen DAGEN.

Jag känner mig oerhört hedrad, glad och uppmuntrad, men har svårt att fatta att man valt mig till årets förebild. Här kan du läsa artikeln i tidningen:

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=198275

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=198276


Kanske du också vill läsa mer om vårt invandrararbete. Då kan du skaffa boken som jag skrev för två år sedan. Den heter "När världen kom till stan".


Boken När världen kom till stan tar läsaren bakom medias rubriker, rakt in i flyktingars ofta desperata vardag. Där får vi ta del av många fängslande människoöden. Här blandas glädje och sorg, hopplöshet och hopp och till och med kamp mellan liv och död. Boken  finns just nu till specialpris på
www.gospelmedia.se

Tel. till Gospel Media 019-186010


Bilden är tagen på en bokpresentation på Folkets Hus i Filipstad.


Bilden ovan visar asylsökande barn från församlingens ONSDAGSKUL då vi var på besök i Bowlinghallen. Flickan med det blå bowlingklotet blev senare utvisad tillsammans med sina föräldrar. Modern var gravid och sjuk, men polisen satte både mamman och den 8-åriga flickan i förvar=fängelse för flyktingar. De hade inte gjort något brottsligt. Att man kan sätta barn i fängelse i 72 timmar i Sverige är för mig totalt obegripligt. Sverige som skrev under BARNKONVENTIONEN för 20 år sedan borde väl leva upp till de fina orden om att alltid se till barnets bästa.

 

 

Manifestation i Filipstad för en mer human behandling av flyktingar. Biskop Esbjörn Hagberg, riksdagsledamoten Marina Pettersson och vänsterpartiets ledare i Filipstad Anders Nilsson som också jobbar på gruppboendet för ensamkommande flyktingbarn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0