Evolutionsteorin ifrågasatt i Expressenartikel

Det är 200 år sedan Darwin föddes. Evolutionisterna trodde säkert att firandet av Darwin skulle medföra mycket PR och att kreationistern skulle tillintetgöras när de ännu en gång skulle hånas.
Vad som sker nu den senaste veckan är att TV, radio och tidningar fylls av artiklar och forskarrön där komplexiteten i skapelsen framhävs. Mer och mer förstår man att evolutionsteorin inte kan ge svar på livets mysterium. Tomhet och hopplöshet blir en följd av tron på slumpen.  Detta är ett av vår tids kanske största problem bland ungdomar när de växer upp utan en tro och utan att finna någon mening i livet.
Vill du veta mer om skapelsetron kan du läsa på www.genesis.nu där t.ex. läraren och forskaren Mats Molén m.fl skriver om skapelsetron.
Här är inledningen på Sture Blombergs artikel. Mer kan du läsa genom att klicka på länken nedan.

Evolutionsteorin är ett fuskbygge


Nu när Charles Darwin hyllas som aldrig förr är det viktigt att uppmärksamma bristerna i evolutionsteorin, skriver Sture Blomberg, narkosöverläkare och docent:
"Trots att de fossila fynden sedan Darwins tid ökat hundrafaldigt, så lyser dessa "övergångsformer" än i dag med sin frånvaro, generande nog."
"Försöken att leda evolutionen i bevis har kantats av bedrägerier och felaktigheter."
Läs mer på:


www.expressen.se/debatt/1.1465304/evolutionsteorin-ar-ett-fuskbygge



Kommentarer
Postat av: Rolf

Jag tvivlar starkt på evolutionsteorin och är av den uppfattningen att man ska se den som att Gud skapade allt och skapar fortfarande. Det är detta skapande som man missuppfattat som evolution. Mellanformer tror jag inte finns. Det är skepelser utifrån redan existerande skapelser. Man kan utrycka det som att en art muterar snabbt utan mellanform. Så tror jag.

2009-02-14 @ 13:05:39
URL: http://dagensfilosofiskatanke.blogspot.com/
Postat av: stormen_per

Det lustiga med sk "övergångsfossiler" är att för varje sådan man hittar, så kommer kreationisterna att kräva två nya.



Fö så hoppas jag att du inte försöker mena att "man" i meningen "Mer och mer förstår man att evolutionsteorin inte kan ge svar på livets mysterium." inte är den samlade forskarvärlden. New Scientist som lade "Darwin was wrong" på sin framsida vid firandet av mannens 200års dag ville ju t.ex. bara framhäva att livets träd är mer komplext än vi trodde för tvåhundra år sedan. Evolutionsteorin är dock fortfarande en utmärkt förklaring för mekanismerna bakom det.



Sedan blir jag så imponerad av tankeskuttet i "Tomhet och hopplöshet blir en följd av tron på slumpen." Om jag låter dig slippa undan med påståendet om slump, så blir ju frågan: Varför följer tomhet och hopplöshet av det? Jag ser verkligen inget logiskt samband mellan hur rikt mitt liv är och hur arterna uppstått.

2009-02-21 @ 22:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0