Fiskelycka trots avsaknad av fisk

Den stora pimplardagen utföll med belåtenhet och stor glädje.
Först gick Nathanael och Emmanuel och mamma Maria och jag till förskolan och hämtade Daniel och Samuel. Sen gick vi "pojkar" till pizzerian och beställde en specialgjord familjepizza. Den täckte nästan hela bordet där vi satt. Jag undrade hur vi skulle få i oss allt, men till och med 2-årige Daniel mumsade i isg den ena skurna biten efter den andra allt medan han tittade sig runt omkring i lokalen med förtjusta ögon. TV:n stod på, men hur han än sa Bamse var det skidskyttet som stod på-ingen Bamse. Vi åt upp allt och sen for vi iväg till en sjö. Vägen ner till sjön var inte plogas. Vi pilsade i snön och fick upp värmen i kroppen.
När vi kom ut på sjön började vi borra hål i isen och pojkarna tyckte att det var intressant. När alla fått var sitt hål och pimpelspö med pilk, krokar och maggot började väntan på napp. Samuel blev lite otålig och undrade var fisken var. Det undrade jag också och borrade hål på några andra ställen lite längre ut från vassen.
Efter ett tag gjorde vi upp eld på isen och grillade korv. Vi drack juice och åt kanelbullar. Pojkarna fick äta två kanelbullar var. Trots att vi inte fick någon fisk att grilla kan jag med stor övertygelse säga att vi inte behövde svälta denna dag. När vi kom hem till stugvärmen fick pojkarna öppna en stor chokladask som jag fått med mig av min syster Siv i Lidköping där jag var under måndagen.
Pojkarna var trötta och inte allt för besvikna. Jag var så glad för att ha fått vara med mina barnbarn en halv dag. Jag for hem till Filipstad där jag träffade en asylsökande familj för samtal och sedan var det bönesamling i kyrkan.
Här är några kort från gårdagen.


Samuel


Nathanael


Emmanuel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0