Aktionsgruppen Barnkonventionen måste efterlevas

Ett brev som gått ut till medlemmarna i gruppen på Facebook idag:

För en tid sedan kom 8 poliser till Allegatan i Filipstad kl. 7.00 och gick direkt in till en sovande familj. Mamma gravid och sjuk, pappa och en 8-årig flicka som jag lärt känna på vårt Onsdagskul i kyrkan. Poliserna beordrade alla att packa ihop allt de ägde och sen skulle de utvisas. Jag kom dit efter någon timme. Mamman kunde knappt gå. Jag frågade om de hade medicinsk personal som tog ansvar om mamman skulle få missfall.
-Ja, det fixar vi i Märsta, fick jag till svar.
I tumultet som uppstod såg inte poliserna att pappan kom till min bil för att visa en lapp att hans dotter hade tid hos läkaren samma dag. Pappan lyckades sticka iväg..........
Poliserna körde mamman och dottern till Märsta förvar (flyktingfängelse) Mamman blev sjukare och fördes till Danderyds sjukhus och fick ligga med dropp. Flickan var då ensam på fängelset! En 8-åring! När jag fick reda på detta såg jag till att pappan kom till sin dotter. Efter några dagar på förvaret utvisades familjen.

Visste ni att barn kan hållas i förvar i Sverige i 72 timmar som kan förlängas i ytterligare 72 timmar? Jag trodde inte det.

Vi är nu över 70 medlemmar i gruppen på FACEBOOK BARNKONVENTIONEN MÅSTE EFTERLEVAS och jag vet att flera av er påverkar andra som t.ex en deltagare som skriver och pratar med alla i hennes politiska ungdomsförbund m.fl Bra!Stort tack! Vi jobbar på.

I

Kommentarer
Postat av: StenHuggarn

Hej Bengt!

Kul att du anslöt dig till ringen.



/StenHuggarn.

P.s. Har lagt upp musik på bloggen nu.

2009-06-23 @ 07:04:20
URL: http://fralsaren.blogspot.com/
Postat av: Tommy Bodén

Du är en mycket god människa Bengt, MYCKET god!

2009-06-24 @ 16:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0