Barndomshemmet

Idag har jag deltagit i Sveriges Kristna Råds migrationsgrupps möte på Caritas kontor i Stockholm. Ska berätta lite om vad vi pratade om i morgon. Är rejält trött ikväll, men lägger ut några foton som jag tog då jag passerade Sundbyberg och Duvbo där jag växte upp.
Det var min morfar som byggde huset. Morfar och mormor bodde i bottenvåningen och vi bodde i resten av huset.




Här är skolan som jag gick i från klass1 tills jag flyttade till Edsbyn i klass 5 och sen flyttade vidare till Japan.
När vi kom hem från Japan gick jag i Lötskolan klass 8 t.o.m. att jag tog studenten.
Längst ner en bild från graven där mina föräldrar och morföräldrar är begravda i Duvbo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0