Flyktingfängelse-förvar

Jo i DAGENS SVERIGE sätter man en sjuk och gravid kvinna i förvar. Man sätter en 8-årig flicka i förvar.
Jag skriver alltså vidare vad som hände med familjen igår.
Om några dagar kanske jag kan berätta mer detaljer, men det är och kan vara känsligt just nu.
Det som jag fick veta sent igår kväll är att ett flygplan var bokat för avfärd idag på morgonen. Mamman mådde inte bra av att bli satt i flyktingfängelset i Märsta utan fördes till sjukhus där man satte in dropp.
Det är förmodligen inte troligt att man utvisar mamman och flickan idag.
Märkligt att fem eller sex poliser inte såg när pappan passerade dem i trappen och gick ut till min bil..............
Nedan en bild där flickan som blev tagen av fem, sex poliser upplevde en annan dag. En dag med ONSDAGSKUL. Vi var till bowlinghallen och hade kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0