Kjell Sjöberg och Steven L:s profetsia

För cirka 20 år sedan var min bror Kjell ute på en resa i Sverige där han besökte många församlingar tillsammans med en man som heter Steven L. (Jag vill inte skriva alltför detaljrikt på bloggen) Deras budskap handlade om att vi skulle vara beredda på att ta emot en grupp flyktingar i vårt land. En grupp människor som genomlidit mycket svår förföljelse. Kjell uppmanade folk att förbereda sig genom att göra i ordning ett extra rum, några bäddar och lite annat.Folk gensvarade starkt till den förkunnelse och de bibelord som bekräftade dessa båda förkunnares vision och profetiska hälsning.
Åren gick och gruppen flyktingar reste inte förbi Sverige i den utsträckning som många av oss trodde. De hittade andra länder på sin väg mot sina drömmars land. Från några orter kom rapporter att man tagit emot grupper av flyktingar. En person som jag känner mycket väl hade under någon vecka ett 15-tal personer boende hos sig.
Senare har jag stött på denna grupp då och då. Jag har den senaste tiden träffat flera av dessa flyktingar.
För bara några dagar sedan mötte jag en av dem. Vi förstod båda två att tiden var knappt eftersom hans förföljare var honom hack i häl. Jag kopierade dokument och skickade till en människorättsorganisation. Precis när jag lagt alla handlingar på posten fick jag ett sms. Mannen hade blivit tagen och bortförd. Precis som vi trodde. Jag hann skaffa fram alla viktiga handlingar och vet precis vilka som har möjlighet att hjälpa honom.
Eftersom detta möte var så speciellt och tiden så knapp förstår jag att det var ingen slump att vi möttes.

Det finns folk som inte förstår mitt engagemang. Man menar att jag ska använda min tid åt svenskarna som ju bor kvar här. Vad folk då inte tänker på är vilka kedjereaktioner som det kan bli om man får visa en av dessa personer vägen till Gud. Om man får vara som en station på vägen till målet. Får utrusta, ge hop och vägledning och visa vägen till nästa hållplats. Då kan Gud välsigna det som man sår in i den personen. Man ger kärlek vidare som i sin tur ges vidare. Det blir ringar på vattnet och plötsligt kommer det tillbaka kärlek och glädje i stora mängder.
De som sitter och väntar på att den profetiska visionen skall inträffa och som frågar sig varför det dröjer så länge kanske skulle be om att få sina andliga ögon öppnade, så att de får se vad som händer just nu.
Det som jag skriver nu kan kanske verka lite flummigt, men en del som hörde Kjells och Stevens budskap, vet precis vad det är jag skriver om. De förstår också att tiden för Jesu ankomst på nytt till jorden närmar sig mer och mer. Ett av tecknen är det som Gud gör just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0