Mahalia Jackson

Här kan du lyssna på en lugn och en svängig låt med en av mina absoluta favoriter-Mahalia jackson.
Det var min syster Ann-Marie som öppnade mina ögon/öron för Mahalia. Ann-Marie bodde under några år i New York. När hon kom hem hade hon med sig en del skivor med negro spirituals och jag blev för alltid tagen av den sortens musik.
Jag hade nog en av mina starkaste sång- och musikupplevelser när jag var 13 år och det kom en kör från USA till Sundbyberg. De skulle efter en gudstjänst fika hemma hos oss. Efter te och mackor samlades de runt vårt piano och började sjunga. Det glömmer jag aldrig. De spelade på det pianot som vi har hemma i vårt hem nu.



Steal Away-Mahalia Jackson & Nat King Cole Steal Away-Mahalia ... Emeless

Down By The Riverside-Mahalia Jackson  Down By The Riverside-Mahalia Jackson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0