18 000 kristna upphöjde JESUS i Kungsan



www.dn.se/sthlm/stor-jesusmanifestation-i-stockholm-1.856773
 Se Dagens Nyheters reportage från manifestationen.

Jag har precis kommit hem från Jesusmanifestationen i Stockholm. Underbart och härligt. Vilken glädje och vilket engagemang! Arbetarrörelsen lyckades skrapa ihop 12 000 personer på 1 maj. Igår var vi 18 000 kristna från många olika kyrkor och orter.
På Sergels Torg pågick under 48 timmar evangelisation i form av musik, vittnesbörd, Pannkakskyrka och förbön och bön för Sverige. Jag pratade med några som berättade om en kvinna som själv varit uteliggare och som knarkat och hållt på med droger. Nu har hon fått ett nytt liv, ett förvandlat liv genom Jesus. När hon vittnade på Plattan och när man inbjöd dem som ville ta emot Jesus kom det fram flera personer. Detta hände flera gånger.
På olika torg pågick möten och sen drog flera demonstrationståg iväg runt i centrala Stockholm för att sammanstråla i Kungsträdgården. Jag hann bara lyssna till Göran Skytte som höll ett eldigt tal där han konstaterade att Jesus lever och att Jesus inte är död i media i Sverige. Som journalist följer han samtalen om Jesus och han menade att svenska folket visar större och större intresse för Jesus. Han uppmanade oss att frimodigt gå ut med budskapet.
Jag stod tillsammans med mina söner och några av våra medlemmar i församlingen Kristen Gemenskap och sålde böcker i Gospel Medias stånd. Vi delade ut tidningen ONE och vittnade för människor. Jag fick bland annat ett mycket intressant samtal med en man som ville veta allt om Jesusmanifestatuionen och vad syftet är. Efter att ha samtalat en stund sa han att han trodde att det finns potential för att denna manifestation skall kunna öka år efter år.
Den spanska gruppen var eldig och glad och de sjöng, klappade i händerna och jublade av hjärtans lust. Annars såg jag inte så många afrikaner och andra invandrare som jag gjorde förra året. Till nästa år måste vi se till så de får en ordentlig inbjudan och bra information. Vi behöver definitivt mångfalden.
I år kom vi ut i media betydligt bättre än förra året. Några av Jesusbikers var till och med med i TV:s morgonsoffa.
Cirka 50 000 biblar har delats ut. Hoppas att de blir lästa och får bli till hjälp och vägledning för många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0