Glad ung man blev döpt

Jag har så mycket att berätta, men ska skriva senare idag.
Igår döpte vi en man som blev så jätteglad för att han fick bli kristen och lära sig gå på "Jesusvägen". Han har verkligen sett fram emot den dagen då han skulle få börja ett helt nytt liv. När vi åkte hem igår berättade han att han skulle berätta för ALLA vad han varit med om.
Det var så roligt att det kom flera till vår samling trots att det var både basgrupp i Filipstad och stort gemensamt möte i Hällefors. De som kom till vår dopgudstjänst visade en sån värme och kärlek till den nydöpte mannen att jag rördes djupt. Det var som om Guds stora varma kärlek omsvepte oss alla på ett förunderligt sätt.

Tänkte också skriva något från dagen i Uppsala Domkyrkokansli då präster, journalister och människorättsaktivister från hela Sverige deltog i en heldag om det hårdnande klimatet för flyktingar.
Där finns mycket att berätta.
EN SAK som gjorde mig uppmuntrad var att alla stannade kvar på den avslutande andakten, trots att dagen varit lång och intensiv. Jag fick leda några lovsånger och hålla en personlig andakt. Blev så rörd av att alla visade sån respekt och deltog i andakten trots att alla kanske inte alls var kyrkligt aktiva. Denna respekt möter man inte alltid vid våra "frikyrkliga" dagar. Då har man brått att komma iväg och många sticker från andakten.

Nu ska jag träffa en journalist som gör en studie över gömda flyktingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0