Jesus gick inte att ta bort



Pingstkyrkan är såld. Församlingen Kristen Gemenskap har hyrt Pingstkyrkan i Filipstad i några år. Vi har även haft möten i Betel och i Pingstkyrkan i Hällefors. Lokalen i Filipstad kommer att heta VÄLKOMSTHUSET och vi kommer att fortsätta och ha vissa möten i den lokalen. Den blir dock öppen för annan föreningsverksamhet och andra arrangemang. De senaste dagarna har vi plockat bort böcker, biblar, hobbymaterial och annat.

Pingstförsamlingen har monterat ner korset och tagit bort bokstäverna som bildat namnet JESUS. Idag när jag hämtade de sista sakerna kunde man fortfarande tydligt läsa namnet JESUS eftersom bokstäverna gjort avtryck i träet.

Det blev en bild som talade till mig. Jesus gör tydliga intryck av bestående karaktär.
Tänk om det var så i våra liv. När man skalar av och skrapar bort ytan framträder Jesus under allt. Jag skulle önska att det var så i mitt liv. När man tar bort den yttre fasaden hoppas jag att det äkta skall bestå. Jag hoppas att människor ska märka att Jesu personlighet och karaktär har påverkat mitt liv och att Jesus ska vara synlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0