En dag med mirakel

Igår kom ett chockerande besked. En situation uppstod som krävde en snabb åtgärd och förändring. Det var kväll och vi skulle precis gå och lägga oss. Den första reaktionen var att gå upp i varv och söka lösningar trots den sena timmen, men plötsligt kom ett lugn över hela mig. Jag skrev ner namnet på tre personer på en lapp och gick och lade mig. Sov gott och vaknade och åt frukost. Skrev avslutningen på en överklagan till Migrationsverket och for ner till "posten" för att skicka iväg brevet till Migrationsverket.

I postkön stod mannen vars namn jag skrivit ner kvällen innan. Jag frågade om han hade tre minuter och jag framförde min fråga. Omedelbart fick jag ett jakande svar som senare bekräftades av ytterligare ett samtal.
Det var bara att sätta igång och förbereda för förändringen.

Några timmar senare satt vi alla i en lastbil och var på väg bort från Värmland.
Vid ankomsten på den nya orten väntade en man som välkomnande visade oss till rätta.
Kanske blir det som hände idag ett kapitel i en bok. "Han där uppe" måste ha planerat denna dag. Nu är jag bara trött och glad och vet att Gud välsignar, visar på nya vägar, leder och hjälper och styrker oss då vi ger Honom vår tro och tillit. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0